Tez Danışmanı Atanması
(Üniversitemiz lisansüstü programlarında tez danışmanı atamalarında öğretim üyelerinde aranacak kriterler, tez danışmanı seçim ile atama ve değişikliğine ilişkin ilkeler ve emekli olan veya başka bir sebeple Üniversitemizden ayrılan öğretim üyelerinin tez danışmanlıkları 06.11.2020 tarih ve 32 Sayılı Senato Kararında görüşülmüş olup alınan kararları incelemek için tıklayınız. )
Tez Danışmanının Atanması
Danışman seçimi yüksek lisans programlarında en geç birinci; doktora programlarında ise en ikinci yarıyılın sonuna kadar yapılır. Öğrenci, Lisansüstü Eğitim Programları Danışman Atama ve Değişikliğine İlişkin Usul ve Esaslarda belirtilen şartları sağlayan öğretim üyeleri arasından seçim yapar. Öğrenci, tez danışmanı olarak atanmasını tercih ettiği üç öğretim üyesinin ismini imzalarını da alarak Danışman Seçim Formuyla anabilim dalı başkanlığına bildirir. Anabilim dalı başkanlığı, öğrencinin seçimlerini ikiye indirerek Danışman Önerileri Kurul Tutanağıyla Enstitüye önerir. Enstitüye öneri aşağıda yazılı belgelerle yapılır. Öğrencinin tez danışmanı Enstitü Yönetim Kurulu onayıyla kesinleşir.
İngilizce ve bilimsel hazırlık programı öğrencilerine tez danışmanı atanmaz. Bu öğrencilerin ders onayları anabilim dalı başkanlıklarınca yapılır.
Tez danışmanı değişikliği, Lisansüstü Eğitim Programları Danışman Atama ve Değişikliğine İlişkin Usul ve Esasları kapsamında yapılır. Tez danışmanını değiştirmek isteyen öğrenci Danışman Değişikliği Talep Formunu kullanarak anabilim dalı başkanlığına başvuru yapar. Enstitüye, danışman değşikliği önerisi aşağıdaki yazılı belgelerle yapılır.
Seminer, tez ve uzmanlık alan dersleri tez danışmanından alınır. Tez danışmanı atanıncaya kadar ders onayları anabilim dalı başkanlığınca yapılır.
Tez danışmanı atanan öğrencilerin en geç danışman atanmasını takip eden dönem sonuna kadar tez konusu/önerilerini sunması gerekir. Ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
Formlar:
Danışman seçimi yüksek lisans programlarında en geç birinci; doktora programlarında ise en ikinci yarıyılın sonuna kadar yapılır. Öğrenci, Lisansüstü Eğitim Programları Danışman Atama ve Değişikliğine İlişkin Usul ve Esaslarda belirtilen şartları sağlayan öğretim üyeleri arasından seçim yapar. Öğrenci, tez danışmanı olarak atanmasını tercih ettiği üç öğretim üyesinin ismini imzalarını da alarak Danışman Seçim Formuyla anabilim dalı başkanlığına bildirir. Anabilim dalı başkanlığı, öğrencinin seçimlerini ikiye indirerek Danışman Önerileri Kurul Tutanağıyla Enstitüye önerir. Enstitüye öneri aşağıda yazılı belgelerle yapılır. Öğrencinin tez danışmanı Enstitü Yönetim Kurulu onayıyla kesinleşir.
- Danışman Seçim Formu
- Akademik Kurul Kararı
- Anabilim Dalı Başkanlığı Resmi Yazısı
İngilizce ve bilimsel hazırlık programı öğrencilerine tez danışmanı atanmaz. Bu öğrencilerin ders onayları anabilim dalı başkanlıklarınca yapılır.
Tez danışmanı değişikliği, Lisansüstü Eğitim Programları Danışman Atama ve Değişikliğine İlişkin Usul ve Esasları kapsamında yapılır. Tez danışmanını değiştirmek isteyen öğrenci Danışman Değişikliği Talep Formunu kullanarak anabilim dalı başkanlığına başvuru yapar. Enstitüye, danışman değşikliği önerisi aşağıdaki yazılı belgelerle yapılır.
- Danışman Değişikliği Gerekçesi Formu
- Danışman Değişikliği Talep Formu
- Akademik Kurul Kararı
- Anabilim Dalı Başkanlığı Resmi Yazısı
Seminer, tez ve uzmanlık alan dersleri tez danışmanından alınır. Tez danışmanı atanıncaya kadar ders onayları anabilim dalı başkanlığınca yapılır.
Tez danışmanı atanan öğrencilerin en geç danışman atanmasını takip eden dönem sonuna kadar tez konusu/önerilerini sunması gerekir. Ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
Formlar:
- Danışman Seçim Formu
- Danışman Değişikliği Talep Formunu
- Danışman Değişikliği Gerekçesi Formu
- Danışman Önerileri Kurul Tutanağı