Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Tez Savunma Sınavı ve Mezuniyet İşlemleri

TEZ SAVUNMA SINAVI ve MEZUNİYET AŞAMALARI

 

 

A. BAŞVURU ve TEZ JÜRİSİNİN KURULMASI

 

1. ADIM:

Öğrenci tez savunma sınavına girmek üzere öncelikle Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına (ÖİDB) şahsen başvuru yapar. ÖİDB tarafından öğrencinin durumu kontrol edilir, şartları sağlayan öğrenciye “Tez Savunma Sınavına Girme Şartını Sağlamaktadır” yazılı mühürlü ve imzalı transkript verilir.

Tez Savunma Sınavına Girmek İçin Aranan Genel Şartlar

Yüksek Lisans programlarında:

  • Zorunlu dersler dahil kredi yükünü tamamlamış olmak (en az 7 ders/21 kredi/52,5 AKTS),
  • Seminer dersinden başarılı olmak,
  • Uzmanlık Alan Derslerinin notunun verilmiş olması,
  • Süre,

 

 

Doktora programlarında:

  • Zorunlu dersler dahil kredi yükünü tamamlamış olmak (en az 8 ders/24 kredi/60 AKTS),
  • Seminer dersinden başarılı olmak,
  • Seçmeli kredisiz derslerden (Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği, Bilimsel Araştırma ve Proje Eğitimi, Gelişim ve Öğrenme, Öğretimde Planlama ve Değerlendirme) derslerinden başarılı olmak,
  • Yeterlik sınavından başarılı olmak,
  • Tez önerisi sözlü sınavından başarılı olmak,
  • En az üç tez çalışma raporundan başarılı olmak,
  • Uzmanlık Alan Derslerinin notunun verilmiş olması,
  • Süre,

Süre:

Yüksek lisans öğrencileri en erken üçüncü dönemlerinin sonunda (yarıyıl sonu sınavlarının bittiği tarihten sonra), en geç son dönemleri olan altıncı yarıyıl içerisinde;

Yüksek lisans derecesiyle kabul edilen doktora öğrencileri ise en erken sekizinci dönemlerinin sonunda (yarıyıl sonu sınavlarının bittiği tarihten sonra), en geç son dönemleri olan on ikinci yarıyıl içerisinde tez savunma sınavına girebilir.

Bazı hatırlatmalar:

  • Son Döneminde Olan Öğrencilerin Tez Savunma Sınavı Başvurularının Danışman Öğretim Üyeleri Tarafından Anabilim Dalı Başkanlıklarına, Anabilim Dalı Başkanlıklarından Enstitüye bildirimi Akademik takvimle belirlenmiştir. Bu sürelerin geçilmesi halinde öğrencilerin ilişiklerinin kesilmesi söz konusu olabilecektir. Bu kapsamda herhangi bir sorunla karşılaşılmaması için öğrencilerin danışmanlarına başvurularını Danışman Öğretim Üyeleri Tarafından Anabilim Dalı Başkanlıklarına yapılacak olan başvurudan en az 10 gün önce yapmaları yararlarına olacaktır.
  • Süresi dolmayan öğrencilerin tez savunma sınavları herhangi bir zaman dilimi içinde yapılabilir.
  • Doktora programlarında En az üç tez çalışma raporundan başarılı olmak şartı aranmaktadır. Bunun üç tez çalışma raporundan başarılı oldum diğerlerini vermeye gerek yok şeklinde anlaşılmaması gerekir. Tez çalışma raporundan üst üste iki ve aralıklı olarak üç kez başarısız olan veya tez önerisi sözlü sınavından başarılı olan öğrenci üst üste iki yarıyıl veya aralıklı olarak üç yarıyıl kaydını yenilememesi halinde Üniversite ile ilişiği kesilir.
  • Öğrenciler Enstitü Yönetim Kurulu tarafından onaylanmış tez konusunda tez savunma sınavına girebilir. Bu kapsamda tez konusu olmayan veya onaylanmış konudan farklı olarak hazırlanan tezler için tez savunma sınav jürisi kurulmaz.
  • 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi başından itibaren kabul edilen öğrencilerin tez savunma sınavına girebilmesi için 06.11.2022 tarih ve 32 sayılı Senato kararı ile belirlenen yayın şartını sağlamaları gerekir.

 

2. ADIM:

ÖİDB’dan “Tez savunma sınavına girmesi uygundur” yazılı mühürlü ve imzalı transkripti alan öğrenci bu aşamadan sonra transkriptini ve Tezin Word halini danışmana teslim eder.

 

3. ADIM:

Öğrencinin tez savunma sınavına girebileceğine kanaat getiren danışman öğretim üyesi Anabilim Dalı Başkanlığına aşağıdaki belgelerle birlikte başvurusunu yapar. Anabilim dalı başkanlığı söz konusu belgeleri resmi yazıyla Enstitüye gönderir.

1- Tez Savunma Sınavı Sürecini Başlatma Dilekçesi (Form-1)

Uyarı:

  • Turnitin programından tespit edilen oran (aşağıda belirtilen oranlardan hangisi tercih edilmişse) Form-1’e yazılmalıdır.
  • Benzerlik oranı, “alıntılar hariç” yapılıyorsa en fazla %15’i, “alıntılar dâhil” yapılıyorsa %30'u geçmemelidir. Tek bir kaynakla eşleşme oranı ise %3’ü geçmemelidir. Benzerlik oranında tüm sorumluluk öğrenci ve danışmanına aittir.
  • Benzerlik oranının belirlenen üst sınırı geçmesi halinde tez danışmanı “Tez Savunma Sınavı Giriş Formu’na nedenini gerekçeleriyle açıklamalıdır. İlgili oranları sağlamayan ve bu durumun gerekçesi açıklanmamış olan tezler, tez savunmasına alınmaz. Benzerlik oranı hesaplanırken, öğrencinin tezi ile ilgili yapmış olduğu yayınlar kapsam dışında bırakılabilir.
  • Tez orjinallik raporunda benzerlik oranlarının ikinci paragrafta belirtilen oranların altında olması tek başına tezde/dönem projesinde intihal olmadığı anlamına gelmez. Benzerlik oranı bu oranların altında olsa bile, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve Tez Yazım Kılavuzundaki gerekli atıf ve alıntı usullerine uyulması gerekmektedir. Bu kurallara uyulmaması halinde bundan doğacak sorumluluk öğrenci ve danışmana aittir.
  • Turnitin taraması Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Lisansüstü Tez Çalışması Orjinallik Raporu Uygulama Esasları’na uygun olacak şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca danışman öğretim üyelerine yardımcı olmak üzere Turnitin programında tezin taranması, Tez Çalışması Benzerlik Raporu ve Dijital Makbuzun alınmasına ilişkin ekteki kılavuz yayınlanmıştır. Turnittin Ekran Görüntüsü ve Dijital Makbuz biribirinden farkılı belgeler olup, oluşturulmaları ve örnek görüntüleri için tıklayınız.
     

 2- Jüri Öneri formu

 2.1-Yüksek Lisans (Form-2)

 2.2- Doktora  (Form-3)

Uyarı:

  • Tez jürisi, tez danışmanı ve anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile atanır. Yüksek Lisans programlarında Jüri, biri öğrencinin tez danışmanı, en az biri de ilgili alandan ve Üniversite dışından olmak üzere üç öğretim üyesinden oluşur. Ayrıca biri Üniversite içinden, diğeri Üniversite dışından olmak üzere iki yedek üye belirlenir.
  • Doktora programında ise üçü öğrencinin tez izleme komitesinde yer alan öğretim üyeleri ve ikisi Üniversite dışından olmak üzere danışman dahil beş öğretim üyesinden oluşur. Üniversite dışından ayrıca iki yedek üye belirlenir.
  • Doktora tez savunma sınavlarına jüri üyesi olarak ilgili alandan olmak şartıyla Üniversitemiz dışından akademik unvanı Profesör olan bir öğretim üyesi ile akademik unvanı en az doktor öğretim üyesi olan bir öğretim üyesi olmak üzere toplam iki öğretim üyesi, yüksek lisans tez savunma sınavlarına ise akademik unvanı en az doktor öğretim üyesi olan bir öğretim üyesi önerilir.

3-Benzerlik raporu ekran görüntüsü ve dijital makbuzu (Danışman tarafından oluşturulur. Belgelerin hazırlanışı ve örnekleri için tıklayınız.)

4-Öğrencinin yayın şartının sağlandığına ilişkin belge (bu belge 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi başından itibaren kabul edilen öğrencilerden ve ders aşamasında uyumları yapılan af öğrencilerinden istenir.) (Yayın şartı ile ilgili 06.11.2022 tarih ve 32 sayılı Senato kararı )

5-Trankript (“Tez Savunma Sınavına Girme Şartını Sağlamaktadır” yazılı mühürlü ve imzalı transkript-Öğrenci tarafından ÖİDB’dan alınır ve danışmana teslim edilir.)

6-Tezin tam metninin yer aldığı Word ve PDF dosyası (Danışmanın kurumsal e-posta adresi üzerinden Enstitünün  lisansustutez@trabzon.edu.tr e posta adresine gönderilir; üst yazıya eklenmez.)

 

4. ADIM:

Anabilim dalı başkanlığı, danışman tarafından teslim edilen belgeleri resmi yazıyla enstitüye gönderir.

Enstitüye ulaşan başvurular incelenir. İnceleme sonucunda şartı sağlayan adayların tez jürisi Enstitü Yönetim Kurulu toplantısında oluşturulur.

 

 

B- TEZ SAVUNMASI

Tez savunma sınavları 20.03.2020 tarih ve 25 sayılı Senato toplantısında kabul edilen "Tez Savunma Sınavlarının Uzaktan Erişim Yoluyla Dijital Ortamda Yapılabilmesi" kararı kapsamında yapılır.

 

1. ADIM

Tez jürisinin oluşturulması sonrası Enstitü tarafından, tezin tam metnine ilişkin PDF dosyası ve turnitin ortamında tezin taranması yoluyla elde edilen PDF dosyası tez savunma sınavı jürilerinin kurumsal e-posta adreslerine gönderilir. Posta gönderisi tebliğ tarihi sayılır. Sınav, tebliğ tarihinden itibaren en erken 10 en geç 30 gün içinde olacak şekilde yapılır. Sınav tarihi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi / Uzaktan Randevu Bilgi Sisteminden danışman tarafından alınır ve Anabilim Dalı Başkanlığı üzerinden resmi yazıyla Enstitüye bildirilir.

 

2. ADIM

Enstitü tarafından sınav tarihi e-posta ile asıl/yedek tez jürisine ve öğrenciye gönderilir, ayrıca resmi yazıyla Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezine de yazılır. Jüriye gönderilen e-posta ekinde aşağıda yazılı belgelere de yer verilir.

1-Tez Değerlendirme Kişisel Rapor Formu

1.1-Yüksek Lisans (Form-4)

1.2-Doktora (Form-5)

2- Tez Savunma Sonucuna İlişkin Kişisel Karar Raporu (Form-6)

Asıl ve yedek jüri olarak görevlendirilen Öğretim Üyeleri Tez Değerlendirme Kişisel Rapor Formunu sınav tarihinden önce hazırlar ve imza altına aldıkları formu tez danışmanına elden ya da e-posta yoluyla teslim eder.

Tez danışmanı asıl ve yedek jüriden alınan formları Enstitüye gönderilmek üzere Anabilim Dalı Başkanlığına teslim eder ve ayrıca formları topluca lisansustutez@trabzon.edu.tr adresine de gönderir.

Yukarıda yazılan süreçlerin sınav tarihine en geç bir gün kalacak şekilde tamamlanması gerekmektedir. Aksi halde sınav süreci başlatılamaz.

 

3. ADIM

Tez savunma sınavları Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi bünyesinde oluşturulan E-sınav salonunda yapılır. Bağlantı linki sınavdan önce Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından katılımcıların kurumsal eposta adreslerine gönderilir. Bağlantı testleri için (görüntü,sen vb.) katılımcıların sınavdan en az 10 dk önce E-sınav Salonuna giriş yapmaları gerekir.

Sınav başlatılmadan önce, jüri başkanı belirlenir ve öğrenci salona davet edilir. Tez savunma sınav süresi yüksek lisansta en az 60 doktorada 90 dakika olacak şekilde planlanır. Sınavın tüm süreci kayıt altına alınır.

Sınav sonunda, sınav salonunda/e-salonda yalnızca jüri üyeleri kalır ve sınav sonucu hakkında karara varılır. Bu karar sonrasında öğrenci davet edilir, karar (kabul, düzeltme veya ret) başkan tarafından gerekçeleriyle birlikte öğrenciye doğrudan tebliğ edilir. Tüm bu süreçler de kayıt altında olmalıdır.

 

4. ADIM

Tez jürisi tarafından sınavdan hemen sonra aşağıda yazılı belgeler danışman öğretim üyesine teslim edilir.

1- Tez Savunma Sınavına İlişkin Kişisel Rapor (Form-6)

2- Ret Kararı Veren Jüri Üyesi Varsa Gerekçeli Raporu

  • Yukarıda yer alan raporlar sınavdan hemen sonra her bir jüri üyesi tarafından ayrı ayrı olacak şekilde hazırlanır ve imza altına alınır. Söz konusu rapor elden ya da taranmış şekli ile kurumsal e-posta adresleri kullanılarak danışman öğretim üyesine teslim edilir.
  • Danışman öğretim üyesi, söz konusu raporları Anabilim Dalı Başkanlığına teslim eder. Anabilim Dalı Başkanı ve sınav jürisinde görevli bir öğretim üyesi tarafından, bireysel olarak verilen kararları saymak ve sonucun neye karşılık geldiğinin belirlemek üzere Tez Savunma Sınav Sonucu Tutanağı’nı (Form-7) hazırlar.

Anabilim Dalı başkanlığı tarafından tüm rapor ve tutanaklar resmi yazı ekinde Enstitüye gönderilir. Bu süreçlerin sınav tarihini izleyen üç gün içinde tamamlanması gerekmektedir.

 

 

C- SINAV SONUCUNA GÖRE SÜREÇLER

Sınav sonucu Kabul, Düzeltme ve Ret şeklinde olabilir. Sınav sonucuna göre aşağıda yazılı süreçler başlar.

 

Ret Kararı

Tezi reddedilen öğrencinin programla ilişiği kesilir; ancak yüksek lisans öğrencisi ve lisans derecesiyle doktoraya kabul edilen öğrenciye talepte bulunması halinde tezsiz yüksek lisans programının ders kredi yükü, proje yazımı ve benzeri gereklerini yerine getirmiş olmak kaydıyla tezsiz yüksek lisans diploması verilir. Öğrenciye kredili ders ve dönem projesini tamamlamak üzere bir yarıyıl süre verilir. Tezinde başarısız olan öğrenci tezsiz program için başvurusunu Anabilim Dalı başkanlığı üzerinden dilekçe ile Enstitüye yapmalıdır. Başvurunun sınav tarihi baz alınarak en geç 15 gün içinde yapılması gerekmektedir.

 

Düzeltme Kararı

Düzeltme kararı verilen öğrenci tezli yüksek lisans programında üç, doktora programında altı ay içerisinde tezini aynı jüri önünde savunur. Savunma tarihi, tez danışmanının önerisi, anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ve Enstitü Müdürlüğünün onayı ile belirlenir. Öğrenci, savunma tarihinden en az on beş gün önce düzeltilmiş tezini Word ve PDF formatında danışmanına sunar. Danışman aşağıda yazılı matbu dilekçe ve ekinde yer alan belgeleri anabilim/anasanat dalı başkanlığı aracılığıyla sınav tarihinden en az on gün önce olacak şekilde Enstitü’ye teslim eder.

1- Düzeltme Tez Savunma Sınavı Sürecini Başlatma Dilekçesi (Form-8)

 

Dilekçe ekinde yer alacak belgeler:

2- Benzerlik Raporu Ekran Görüntüsü ve Dijital Makbuz (Danışman tarafından oluşturulur. Belgelerin hazırlanışı ve örnekleri için tıklayınız.)

3- Tezin Tam Metninin Yer Aldığı Word ve PDF Dosyası (Danışmanın kurumsal eposta adresi üzerinden lisansustu@trabzon.edu.tr adresine gönderilir.)

Düzeltme tez savunma sınavının sonucu Form-6 ve Form-7 kullanılarak Enstitüye bildirilir.

 

Kabul kararı:

Tezinde başarılı bulunan öğrenci mezuniyet sürecine geçer.

 

 

D- MEZUNİYET

Tez savunma sınavından başarılı olan öğrencinin mezun olabilmesi için aşağıdaki süreçleri bir ay içinde tamamlaması gerekmektedir. Bir aylık sürenin yetersiz olması halinde öğrencinin dilekçe ile Enstitüye başvurması üzerine bu süre en fazla Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla bir ay daha uzatılabilir. Bir ay ek süre talebi Ek Süre İstek Formu (Form-9)'yla yapılır.

 

Öğrenci ve danışmanı tezin Enstitü tez yazım kılavuzunda yer alan kurallara uygun şekilde hazırlanmasından sorumludur. Mezuniyet için Enstitüye teslim edilen tez, yazım kılavuzu kurallarına uygun hazırlanmalıdır. Aksi halde mezuniyetlerine onay verilmez. Öğrencinin bu kapsamda mezuniyet başvurusundan önce tezin tez yazım kılavuz kurallarına uygun bir biçimde hazırlanıp hazırlanmadığı konusunda Enstitü yetkili personelinden uygunluk belgesi almalıdır. Tez yazım uygunluk belgesi başvurusu savunma tarihinden itibaren en geç on beş gün içerisinde yapılmalıdır. Bu amaçla savunma sonrası son düzenlemelerin yer aldığı güncel tezin Word formatı Enstitünün kurumsal e-posta adresine (lisansustutez@trabzon.edu.tr) göndermelidir. Enstitü tarafından yazım yönünden uygunluğu incelenen tez ile ilgili dönütler öğrencinin e-posta adresine yapılır.

 

Öğrenci, dönütler doğrultusunda düzeltmelerini yapar ve aynı şekilde tezini ikinci kez kontrol ettirir. Tezin uygun bulunması halinde öğrenciden bir adet bez ciltli (basılı) tez hazırlaması istenir. Öğrenci bez ciltli tezi kontrol edilmesi için Enstitüye teslim eder. Bez cildin de Tez Yazım Kılavuzunda yer alan kurallara uygun bulunması halinde öğrenciye Tez Yazım Uygunluk Belgesi (Form-10) düzenlenerek verilir. Uygunluk belgesini alan öğrenci mezuniyetini başlatmak üzere aşağıda yer alan matbu dilekçe ve ekindeki belgelerle birlikte danışmanına başvurur.

1- Öğrenci Mezuniyet Talep Dilekçesi (Form-11) (Öğrenci tarafından hazırlanır ve danışmana teslim edilir.)

 

Danışman aşağıdaki belgeleriyle birlikte anabilim dalı başkanlığı üzerinden mezuniyet işlemlerini başlatır.

1- Mezuniyet Sürecini Başlatma Dilekçesi (Form-12) (Danışman öğretim üyesi tarafından hazırlanır)

2- Öğrenci Mezuniyet Talep Dilekçesi (Form-11) (Öğrenci tarafından hazırlanır ve danışmana teslim edilir.)

3- Tez Yazım Uygunluk Belgesi (Form-10) (Enstitü tarafından hazırlanır ve öğrenci tarafından danışmana teslim edilir.)

4- Tez Veri Girişi Formu (Öğrenci tarafından Tez bilgilerinin YÖK sistemine kaydedilmesi sonucu alınır ve imzalı hali danışmana teslim edilir.)

5- Tezin son halinin Turnitinde taranması sonucu elde edilen Benzerlik Raporu Ekran Görüntüsü ve Dijital Makbuz (Danışman tarafından oluşturulur. Belgelerin hazırlanışı ve örnekleri için tıklayınız.)

Uyarı:

  • Benzerlik oranı mezuniyet başvurusunda Enstitüye teslim edilen dosyadan tekrar kontrol edilir. Benzerlik oranı, Turnitin programı kullanılarak Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Lisansüstü Tez Çalışması Orjinallik Raporu Uygulama Esasları’na uygun olacak şekilde tespit edilir. Söz konusu esaslara Enstitü web sayfasından ulaşılabilir.
  • Turnitin programından tespit edilen oran (aşağıda belirtilen oranlardan hangisi tercih edilmişse) Mezuniyet Sürecini Başlatma Dilekçesine yazılmalıdır.
  • Benzerlik oranı, “alıntılar hariç” yapılıyorsa en fazla %15’i, “alıntılar dâhil” yapılıyorsa %30'u geçmemelidir. Tek bir kaynakla eşleşme oranı ise %3’ü geçmemelidir. Benzerlik oranında tüm sorumluluk öğrenci ve danışmanına aittir.
  • Benzerlik oranının belirlenen üst sınırı geçmesi halinde tez danışmanı “Mezuniyet Sürecini Başlatma Dilekçesi’ne nedenini gerekçeleriyle açıklamalıdır. İlgili oranları sağlamayan ve bu durumun gerekçesi açıklanmamış olan tezlere mezuniyet için onay verilmez. Benzerlik oranı hesaplanırken, öğrencinin tezi ile ilgili yapmış olduğu yayınlar kapsam dışında bırakılabilir.
  • Tez orijinallik raporunda benzerlik oranlarının madde belirtilen oranların altında olması tek başına tezde/dönem projesinde intihal olmadığı anlamına gelmez. Benzerlik oranı bu oranların altında olsa bile, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve Tez Yazım Kılavuzundaki gerekli atıf ve alıntı usullerine uyulması gerekmektedir. Bu kurallara uyulmaması halinde bundan doğacak sorumluluk öğrenci ve danışmana aittir.

 

6- Bez ciltli tez (4 adet) ve iki CD, CD'lerde tez metninin tamamının PDF ve Word hali yüklü olmalıdır (Danışman veya öğrenci tarafından Enstitüye elden teslim edilir.)

Uyarı:

  • Danışman ve öğrencinin ORCİD numarası bez ciltli tez ve CD’lerde olmalıdır.
  • Bez ciltli tezlerde onay sayfasında jürilerin ve Etik İlkelere ve Kurallara Uygunluk beyannamesinde öğrencinin ıslak imzası olmalıdır. Islak imzalar hazırlanacak olan CD’lerde yer almamalıdır.
  • Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince Enstitüye teslim edilecek CD’ler ‘de öğrencinin, jürinin veya tezde adı geçen diğer kişilerin imza, fotoğraf, kimlik numarası, e-mail adresi, telefon, doğum yeri, doğum tarihi, iş ve ev adresi vb. gibi kişisel verilerin okunmayacak şekilde gölgelenmesi gerekmektedir.
  • CD’ler "Yükseköğretim Kurumlarında Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin İnternet Üzerinden Derlenmesi Hakkında Kılavuza"  göre hazırlanır ve PDF dosyası Tez Veri Girişi Formunda yazılı referans numarasıyla isimlendirilir.

 

Kontrol sonucunda şartı sağlayan öğrencilerin mezuniyeti Enstitü Yönetim Kurulu Kararıyla onaylanır. Yukarıda yazılı belgeleri Enstitüye teslim etmeyen öğrencilerin mezuniyetine onay verilmez ve asgari süre sonunda programla ilişikleri kesilir.

 

Mezuniyeti onaylanan öğrencinin CD’si tezin tesliminden itibaren üç ay içinde elektronik ortamda, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin hizmetine sunulmak üzere YÖK Başkanlığına gönderilir. YÖK başkanlığı tarafından erişime açılan tezler aşağıdaki hallerde belli bir süre ile erişimi ertelenebilir. Erteleme başvurusu danışman tarafından mezuniyet süreçleri sırasında dilekçe ile Anabilim Dalı üzerinden resmi yazıyla Enstitüye yapılır. Dilekçede erteleme gerekçesi ayrıntılarıyla belirtilir.

  • Lisansüstü tezle ilgili patent başvurusu yapılması veya patent alma sürecinin devam etmesi durumunda, tez danışmanının önerisi ve enstitü anabilim dalının uygun görüşü üzerine enstitü yönetim kurulu iki yıl süre ile tezin erişime açılmasının ertelenmesine karar verebilir.
  • Yeni teknik, materyal ve metotların kullanıldığı, henüz makaleye dönüşmemiş veya patent gibi yöntemlerle korunmamış ve internetten paylaşılması durumunda 3. şahıslara veya kurumlara haksız kazanç imkanı oluşturabilecek bilgi ve bulguları içeren tezler hakkında tez danışmanının önerisi ve enstitü anabilim dalının uygun görüşü üzerine enstitü yönetim kurulunun gerekçeli kararı ile altı ayı aşmamak üzere tezin erişime açılması engellenebilir.

 

Geçici Mezuniyet Belgesi ve Diploma öğrenci işleri Daire Başkanlığı tarafından düzenlenir ve buradan teslim alınır. Geçici mezuniyet belgesi mezuniyetin Enstitü Yönetim Kurulu tarafından onayından sonra alınabilir. Diplomanın hazırlanması süre almakta olup bu konu ile ilgili bilgi almak için Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile iletişime geçilmesi gerekmektedir.

 

Metinde Geçen Formlar

Menüyü Kapat